سولفات منیزیم

سولفات منیزیم

آنالیز سولفات منیزیم اعلام قیمت سولفات منیزیم انواع ریزمغذیها انواع سولفات کشاورزی انواع سولفات منیزیم بسته بندی سولفات منیزیم تولید کننده سولفات تولید کننده سولفات منیزیم درباره ی منیزیم سولفات درخواست خرید سولفات منیزیم رنگ سولفات منیزیم سولفات سولفات ریشه ای سولفات کیمیا پارس سولفات کیمیا پارس شایانکار سولفات منیزیم ایرانی سولفات منیزیم پودری سولفات منیزیم چینی سولفات منیزیم صنعتی سولفات منیزیم کریستال سولفات منیزیم کشاورزی سولفات منیزیم وارداتی فروش استثنایی منیزیم سولفات فروش ویژه منیزیم سولفات قیمت سولفات منیزیم قیمت مناسب منیزیم سولفات کاربرد کاربردهای منیزیم سولفات کارخانجات منیزیم سولفات کارخانه تولید سولفات کشاورزی کارخانه ی منیزیم سولفات کود ریشه ای محصولات منیزیم سولفات مصارف منیزیم سولفات مصرف های منیزیم سولفات منیزیم منیزیم سولفات نقطه جوش سولفات منیزیم نقطه ذوب سولفات منیزیم همه چیز درباره ی منیزیم سولفات

مشخصات محصول منیزیم سولفات :

  • نام شیمیایی : سولفات منیزیم.
  • اسامی مترادف با سولفات منیزیم : منیزیم سولفات ، Magnesium sulfate ، Epsom salt ، Bitter salts.
  • گرید محصول : 1. سولفات منیزیم صنعتی 2. سولفات منیزیم آزمایشگاهی ( دارویی ).
  • فرمول شیمیایی : MgSO4.
  • خلوص : سولفات منیزیم 99%.
  • شکل ظاهری : پودر سفید با طعم شور و تلخ.
  • حلالیت در آب : به خوبی در آب حل می شود.

تاریخچه منیزیم :

منیزیم فلزی است به رنگ سفید تا نقره ای با نماد Mg و عدد اتمی 12 . نام منیزیم از واژه یونانی Magnesia حوضه ای در Thessaly یا از نام شهر قدیمی Magnesia در آسیای صغیر گرفته شده است. منیزیم هشتمین عنصر فراوان در پوسته زمین و سومین عنصر فراوان و محلول در آب دریا می باشد. منیزیم در گروه دو جدول تناوبی به عنوان فلز قلیایی خاکی قرار دارد.

موارد مصرف و کاربرد سولفات منیزیم : 

سولفات منیزیم در صنایع مختلف کاربرد دارد :

۱-کاربرد در پزشکی : سولفات منیزیم تزریقی جهت پیشگیری از تشنج در پرهاکلامپسی ، زایمان زودرس و بندرت در درمان آریتمی های قلبی مصرف می شود. به صورت تزریقی و خوراکی نیز در درمان هیپومنیزیمی استفاده شده است. به عنوان گشاد کننده برونش نیز مطرح است. محلول خوراکی آن مسهل اسموتیک رایجی است.

۲- کاربرد در صنایع نسوز و تولید سنگ ساب ها و مواد پاک کننده

۳-کاربرد در کشاورزی : به عنوان کودشیمیایی در خاک هایی که کمبود منیزیم دارند استفاده می شود.

اهمیت کود شیمیایی سولفات منیزیم : منیزیم برای تشکیل و حفظ ساختمان کلروفیل ، فعال کردن آنزیم ها ، متابولیسم ازت ، پر شدن دانه ، سنتز و انقال نشاسته و پروتئین و در نتیجه افزایش وزن هزار دانه ضروری می باشد. منیزیم یکی از عناصر کلیدی در تولید روغن می باشد و کمبود آن در علوفه برای دام مشکل زاست.

نقش کود شیمیایی سولفات منیزیم در گیاهان : منیزیم جز عناصر پرمصرف که در بحث کلروفیل و سبزینگی گیاه شرکت دارد و در خاک های ایران معمولا دچار کمبود آن هستیم از سولفات منیزیم به عنوان کود شیمیایی در خاک هاییکه کمبود منیزیم دارند استفاده می شود. منیزیم تنها عنصر فلزی موجود در کلروفیل می باشد و به عنوان هسته مرکزی سازنده کلروفیل معرفی می شود. بنابراین منیزیم به طور غیر مستقیم در متابولیسم و فتوسنتز درختان میوه نقش دارد. منیزیم همچنین در فعالیت آنزیم ها در گیاهان نقش داشته و حامل های فسفری را که در جذب سایر عناصر موثر می باشند فعال می کند. منیزیم با شرکت در چرخه اسید سیتریک به عنوان یک چرخه متابولیسمی در کیاه ، در تنفس گیاهان دخالت دارد. منیزیم در درختانی که تولید روغن می کنند مانند زیتون ، نقش مثبتی در افزایش روغن تولیدی دارد ، این موضوع در مورد گردو و بادام نیز صادق است . این عنصر در سنتز پروتئین در گیاهان نیز دخالت دارد. در درختان میوه هسته دار مانند هلو، گوجه سبز و مرکبات ، منیزیم در ساخت هسته نقش فعالی دارد. این عنصر به صورت کاتیون دو ظرفیتی Mg+2 توسط گیاه جذب می شود . شکل تجاری این عنصر به صورت دولومیت ، سولفات منیزیم با ۱۷ و۲۰ % منیزیم در دسترس می باشد.

بسته بندی سولفات منیزیم :

سولفات منیزیم در کیسه های 25 کیلوگرمی و پک های 1 کیلوگرمی موجود می باشد.

 

فرمول شیمیایی سولفات منیزیم MgSO4 است. نمک سولفات منیزیم حاوی Mg، سولفور و اکسیژن است. این نمک در صورتی که ۷ آبه باشد با نام تجاری نمک اپسوم Epsom salt  شناخته میشود. (MgSO4 · 7H2O) این ماده به صورت بدون آب به عنوان عامل خشک کردن استفاده می شود. فرم بی آب این ترکیب جاذب رطوبت است (به راحتی از هوا آب جذب می کند) و به همین دلیل اندازه گیری وزن دقیق آن سخت است. این ماده خوراکی می باشد. بنابراین در دو گرید صنعتی و خوراکی تولید و در بازار موجود می باشد. در ادامه با کاربرد های این ماده بیشتر آشنا خواهید شد

 
قیمت سولفات منیزیم خوراکی،صنعتی،کریستال و پودری

سولفات منیزیم داروخانه

فروش پودر سولفات منیزیم

قیمت سولفات منیزیم

کاربرد سولفات منیزیم در کشاورزی

ویال سولفات منیزیوم 50 درصد

عوارض تزریق سریع سولفات منیزیم

نمک سولفات منیزیم از کجا تهیه کنیم

نحوه محاسبه سولفات منیزیم

 
تولید

فرم هپتاهیدرات در اثر خنثی شدن سولفوریک اسید با منیزیم کربنات یا MgO تولید می شود. این ماده به شکل ماده معدنی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

این ماده به منظور تولید کوپرسولفات نیز طی واکنش زیر کاربرد دارد.

Cu + MgSO4 + 2 H2O → H2 + CuSO4 + Mg(OH)2

Magnesium sulfate

 

 
کاربرد سولفات منیزیم

از جمله کاربردهای این ماده می توان به عنوان کود در کشاورزی؛تسکین درد عضلانی و ملین ...اشاره کرد.

 
دارویی

تزریق این ماده به صورت وریدی برای کنترل علائم آسم کاربرد دارد. برای جلوگیری از زایمان زودرس نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

 
کشاورزی

محصول فوق برای جبران کمبود Mg یا گوگرد به خاک افزوده میشود. این ماده ریز مغذی ضروری برای ساخت کلروفیل است. به علت حلالیت بالا منیزیم سولفات میتواند از طریق برگ هم جذب شود.

 
سایر

این ماده به عنوان یک ماده خشک کننده در سنتز آلی مورد استفاده قرار میگیرد.

در حمام های نمک استفاده از این ماده موجب تسکین درد پا میگردد. در آکواریوم های دریایی برای فرآیند کلسیفیکاسیون مورد استفاده قرار می گیرد.